E-shopařovo eso v rukávu – Google nákupy

Známý mi říkal, že jeho PLA funguje lépe než Google nákupy. Jak to tedy je? Zasvěcení už ví, že ten známý je buď marketingové poleno nebo si z vás jen dělám legraci. Pravda je taková, že Google nákupy a PLA (Product Listing Ads) jsou dvě totožné věci. Jedná se o typ kampaně ve vyhledávací síti, která funguje na principu zbožových srovnávačů jako třeba Heureka.

Přínos Google nákupů?

Pokud nabízíte službu nebo máte jen informační web, tak naprosto žádný. Situace se však mění, pokud máte e-shop. Pak je přínos Google nákupů pro vás obrovský a měli byste je ihned spustit, pokud jste je doteď opomíjeli.

Jejich kouzlo spočívá ve spojení několika důležitých faktorů, a to obrázku produktu, názvu produktu, názvu e-shopu a co je hlavní, ceně produktu. Zákazník tak má na jednom místě kompletní přehled a srovnání s ostatními inzerenty.

Snadné se naučit, obtížné ovládnout

S Google nákupy je to stejné třeba jako s řízením auta. Když se snažíte, za měsíc máte řidičák, ale jako Michael Schumacher jezdit nebudete. Chce to čas a trénink. U GN je relativně snadný start, ale následná správa a úprava produktového feedu (pokud to za vás nedělá někdo jiný) je dřina.

Konec rádoby moudrého úvodu. Co vše je tedy potřeba k rozběhnutí Google nákupů?

Mít zprovozněný Google Ads je naprostý základ, k tomu je však potřeba ještě propojení s nástrojem Google Merchant Center (GMC). Ve zkratce, GMC je ekvivalentem ke Zboží.cz u Skliku, kam nahráváme XML feed našeho eshopu.

Další překážkou je ověření a nárokování vašeho webu. Google se tímto jistí pro případ podvodu. Posledním krokem je přidání již zmíněného XML feedu. Tady jde do tuhého, jelikož daný feed musí být upravený a mít specifické parametry, aby došlo k hladkému nastavení reklam. O tomto pojednává rozsáhlá nápověda přímo na GMC – doporučuji prostudovat. Jakmile máme nastaveno a propojeno, můžeme v Adsu začít s tvorbou kampaně.

Jak jsme naučili Google šetřit

Automatizace je fajn, pokud vám nevysává víc peněz, než je nutné. V ideálním světě by Google nákupy fungovaly tak, že je spustíte, vypnete počítač a oni vám vydělají hromady peněz. Jenže GN nejsou Pmax.

Když se proklikáte nastavením kampaně, narazíte na tzv. strukturování. To je základem pro členění vašich produktů a nastavování jejich cen za proklik. Odpověď na to, proč bychom to měli dělat je jednoduchá. Každý produkt se prodává pod jinou cenou, případně se prodává méně či více často a strukturování je náš jediný nástroj, jak kontrolovat výkon reklamy v jinak automatizované kampani. Bez strukturování bychom popustili Google uzdu a ten by dokázal sice získat konverze, ale za mnohonásobně vyšší cenu.

Soumrak Smart kampaní, úsvit Performance max

Donedávna jste měli možnost v nastavení kampaně u GN volit mezi standardní nebo chytrou kampaní, tzv. Smart.  Ta kombinovala funkce klasických GN s remarketingem za pomocí strojového učení.

Největší výhodou těchto kampaní byla následná bezúdržbovost po prvotním nastavení. Nicméně Smart kampaně byly jakýsi předvoj pro něco většího.

Proto se v létě začaly všechny Smartky automaticky upgradovat na nového krále mezi automatizovanými kampaněmi Performance max.

Rubriky

PPC

Sociální sítě

Analytika

Copywriting

Obsahový marketing

WordPress DIVI

Co si dál přečíst

Google Analytics 4 budou událostí roku

Google Analytics 4 budou událostí roku

Za rok touto dobou budeme se slzou v oku vzpomínat na staré dobré Universal Analytics. Nebo ne? 1.7. 2023 Přesně v tento den dojde k ukončení služby Google Universal Analytics, konkrétně do ní přestanou proudit data z vašich webů.

číst více

Zaujal vás článek?

Chcete požádat o konzultaci nebo audit zdarma? Napište mi na e-mail sarka@stelladigital.cz Ozvu se vám.