Měli byste i nadále investovat do reklamy na Facebooku?

Je placená reklama na Facebooku stále ještě relevantní? Rozhodně ano! V tomto článku odhalíte, jak ji vyšperkovat k dokonalosti. Máte dojem, že na Facebooku už to není, co to bývalo, a proto ani nemá cenu do něj dále investovat? Nenechte se mýlit, tato platforma je stále nejpoužívanější sociální sítí na světě a v České republice má profil na Facebooku kolem 6 milionů uživatelů.

Tato síť disponuje velkým množstvím dat a na základě toho vytvořila propracovaný algoritmus, což z něj mimo jiné dělá i sofistikovaný nástroj pro růst vašeho businessu.

Jak z reklamy vymáčknout maximum?

Není nic jednoduššího než si založit facebookový profil a seznámit potenciální zákazníky s vašim produktem. Vše chce ale čas, promyšlenou strategii, a hlavně také peníze. Těm časům, kdy Facebooku vládl organický dosah už tak trochu odzvonilo a kdo do placené propagace nezainvestuje nějaké ty korunky, tak to zkrátka nedotáhne moc daleko. Jde však o nízkonákladový marketingový nástroj oproti televizní, rádiové či outdoor reklamě.

Po nastavení základních prvků vaší FB stránky jako je profilová fotografie, úvodní fotografie, informace o firmě, CTA button, přiřazení rolí ke stránce a podobně se můžete pustit do založení Business Managera a nastavení Facebook Pixelu, který vám pomůže s:

  • mapováním návštěvnosti webu,
  • optimalizováním kampaní,
  • sledováním konverzí,
  • vytvářením remarketingového publika,
  • spuštěním dynamického produktového remarketingu apod.

Pokud nejste na Facebooku úplný začátečník a nějaký ten sponzoring už máte za sebou, tak by se vám mohly hodit některé z následujících tipů, které pozvednou vaše reklamy zase o level výš.

Ideální segmentace cílové skupiny

Každý produkt nebo služba má svou vlastní cílovku, na kterou se zaměřuje. Zrovna váš produkt může být natolik univerzální, že vaší cílovou skupinou jsou muži i ženy ve věku 18 – 65 let. Nedostatečná segmentace cílové skupiny ale povede z nízkému konverznímu poměru, naproti tomu příliš detailní segmentace má za následek fakt, že produkt už není pro potřeby uživatele relevantní.

Při segmentaci se zaměřte na geografii, sociodemografické údaje a společné zájmy.

Dynamický remarketing je skvělý nástroj

Dynamický remarketing je v oblasti facebookové reklamy úplný must have, protože dokáže zacílit na relevantní cílovou skupinu a zvýšit tak konverze na vašem webu. Krásně to můžeme vysvětlit na příkladu, kdy se uživatel proklik na váš e-shop, vybral si produkty, které následně nechal v košíku, ale nákup už nedokončil. Díky dynamickému remarketingu mu můžete připomenout, že si u vás zboží v košíku zapomněl a zde roste i pravděpodobnost, že uživatel svůj nákup skutečně dokončí.

Konverzní kampaně popostrčí k další akci

Konverzí kampaně dokáží určit, v jaké fázi se uživatelé na vašem webu nacházejí. Mohou tak nabídnout mnohokrát prohlížené zboží, připomenou, že máte věci v košíku, nebo vám doporučí produkt podobné vašemu vkusu a stylu. Tento šikovný nástroj tak zvýší zájem zákazníka a jemně ho popostrčí k další akci.

Snad vám tyto tipy pomohly a vaše reklama bude zase o úroveň výš. Pokud vás zajímá ještě mnohem víc, tak sledujte můj blog, kde budu postupně přidávat další články nebo započněme spolupráci, kdy z vaší reklamy dostanu maximum.

Rubriky

PPC

Sociální sítě

Analytika

Copywriting

Obsahový marketing

WordPress DIVI

Co si dál přečíst

Google Analytics 4 budou událostí roku

Google Analytics 4 budou událostí roku

Za rok touto dobou budeme se slzou v oku vzpomínat na staré dobré Universal Analytics. Nebo ne? 1.7. 2023 Přesně v tento den dojde k ukončení služby Google Universal Analytics, konkrétně do ní přestanou proudit data z vašich webů.

číst více
E-shopařovo eso v rukávu – Google nákupy

E-shopařovo eso v rukávu – Google nákupy

Známý mi říkal, že jeho PLA funguje lépe než Google nákupy. Jak to tedy je? Zasvěcení už ví, že ten známý je buď marketingové poleno nebo si z vás jen dělám legraci. Pravda je taková, že Google nákupy a PLA (Product Listing Ads) jsou dvě totožné věci. Jedná se o typ...

číst více

Zaujal vás článek?

Chcete požádat o konzultaci nebo audit zdarma? Napište mi na e-mail stella@stelladigital.cz Ozvu se vám.