Performance Max – nohy nahoru a nechat Google vydělávat?

Když Google přišel s Perfomance Max kampaněmi, znělo to jako sci-fi. Spojení všech prvků z jednotlivých kampaní a následná optimalizace pomocí umělé inteligence. Kampaň Performance Max neboli Maximální výkon je relativně nový typ kampaně v portfoliu Google Ads a pomyslný následník Smart Google nákupů. Její hlavní výhoda spočívá v kombinaci více reklamních kanálů jako je vyhledávací a obsahová síť včetně videí na YouTube, nákupy, ale i remarketing.

Celý tento mix je zpracováván a optimalizován pomocí umělé inteligence, která poměrně úspěšně hospodaří s nastaveným rozpočtem – když se poštěstí.

Co na začátku nastavíš, posléze jak když najdeš

Nastavení PMax je jako vaření jídla v michelinské restauraci… „pouze z nejkvalitnějších surovin“.  To znamená, že když dodáte do pomyslného hrnce skvělé podklady, může vzniknout kvalitní PMax kampaň. V našem případě se jedná o obrázky, loga, videa, nadpisy, popisy a třeba i XML feed. Mnoho věcí je kampaň schopna doplnit sama, ale je lepší dát si tu práci a vše dodat ručně. V opačném případě mohou vzniknout například opravdu bizarní videa, která by vám akorát pokazila renomé. Druhou věcí k nastavení jsou tzv. signály publik. Jedná se o alespoň malou možnost, jak upravit cílení jinak plně automatizované kampaně.

Podle zkušeností, ale i doporučení Googlu je ideální kombinovat vlastní segment s vašimi remarketingovými publiky.

Dobrý sluha, ale špatný pán

Prozatím vypadají Performance Max jako dar z nebes, ale pořád se jedná o strýčka Google a tak to nebude jen tak. Začněme od menších bolístek k těm větším, co vás nenechají večer usnout. Jak už je z článku patrné, velkou roli ve fungování hraje umělá inteligence. Říkáte si to je super, to mi ušetří čas. Je to pravda, ale ta inteligence si do toho nechce nechat mluvit a vy si později v rámci optimalizace musíte vystačit jen s minimálními možnostmi úprav. Větší bolístkou je nemožnost vylučovat klíčová slova a zastropování CPC, k čemuž se váže asi zatím největší problém a tou je hospodaření s rozpočtem.

Google není žádný mecenáš, a i přestože mnoho nástrojů je zadarmo, tak si občas rád přihřeje polívčičku jinde. V tomto případě, když umělá inteligence vyhodnotí, že navrhovaná reklama by fungovala lépe s větším rozpočtem, tak ten rozpočet bezostyšně a bez váhání navýší. Může se tedy stát, že vás Google stáhne o pěkný balík peněz, zatímco pro vás „nezištně lovil konverze“.

Pro koho jsou PMax určené?

Je potřeba si říct, že Performance Max nefungují 100 % u každého. Častým jevem je, že PMax začne „kanibalizovat“ ostatní kampaně v účtu. V tom případě je na zvážení, co se vám vyplatí více. U menších účtů, lze pro změnu spustit pouze PMax a těžit z jejího širokého záběru.

Dejte si práci s kvalitními podklady, pečlivě vše nastavte a výsledky se brzy dostaví.

Rubriky

PPC

Sociální sítě

Analytika

Copywriting

Obsahový marketing

WordPress DIVI

Co si dál přečíst

Google Analytics 4 budou událostí roku

Google Analytics 4 budou událostí roku

Za rok touto dobou budeme se slzou v oku vzpomínat na staré dobré Universal Analytics. Nebo ne? 1.7. 2023 Přesně v tento den dojde k ukončení služby Google Universal Analytics, konkrétně do ní přestanou proudit data z vašich webů.

číst více
E-shopařovo eso v rukávu – Google nákupy

E-shopařovo eso v rukávu – Google nákupy

Známý mi říkal, že jeho PLA funguje lépe než Google nákupy. Jak to tedy je? Zasvěcení už ví, že ten známý je buď marketingové poleno nebo si z vás jen dělám legraci. Pravda je taková, že Google nákupy a PLA (Product Listing Ads) jsou dvě totožné věci. Jedná se o typ...

číst více

Zaujal vás článek?

Chcete požádat o konzultaci nebo audit zdarma? Napište mi na e-mail sarka@stelladigital.cz Ozvu se vám.